609 760 075 - 93 408 48 87

Famílies i amics,

La llegenda de Sant Jordi és tot un recurs per inventar noves històries! Connectant amb la unitat d’indagació dels edificis vàrem descobrir la Casa Batlló on  hi apareixen elements representatius de la llegenda.

El motiu d’aquesta descoberta ha estat que aquest curs la classe de les Girafes P-5 han estat els encarregats de representar la llegenda per a la resta de companys de l’escola i els seus pares.

Preparatius al voltant de la celebració:

-Escoltem la Llegenda i escollim els diferents personatges tot fent una votació.

-Hem iniciat els assajos en diferents escenaris ( classe,  pati, polivalent )

-Hem realitzat el decorat.

-Elaboració d’un cançoner individual, tot decorant una caixa que serveix d’escenari pels titelles que han confeccionat a partir de les cançons.

-Hem representat la llegenda per a tots els companys de l’escola i per als pares i hem cantat les cançons del cançoner als més petits.

Una vegada més, les diferents rutines ens han ajudat a aprofundir en el coneixement d’aquesta celebració

També hem inventat diferents contes tenint com a referent els personatges de la llegenda.

Els passos a seguir han estat:

-Dibuixar els personatges i col·locar-los en cada una de les cares d’un cub.

-En petits grups han anat tirant el cub i han anotat l’ordre en que van sortint els diferents personatges en el nou conte inventat i que per tant hauran de respectar.

-A partir d’aquí entre tots van deixar volar la imaginació i el seu pensament, on res no és impossible i totes les propostes són bones, garantint moments de diversió, imaginant nous diàlegs, creant una nova versió tot seguint l’ordre que el dau ens ha marcat i on el conte és una seqüència d’esdeveniments  que es succeeixen en un espai i en un temps, reconeixent nous conflictes i trobant entre tots les solucions. Finalment cada grup ho ha plasmat en un dibuix que ha servit per comentar a la resta de companys de classe.

Aquí teniu una mostra de tot el treball realitzat que esperem us agradi

Aquests articles també us interessaran, entreu-hi !!

PRIMERS DIES DE LA CLASSE DELS ELEFANTS

Hola, famílies i amics,Estem molt contentes de presentar-vos el primer recull de fotografies dels vostres fills/es a la classe dels elefants.Han estat uns dies plens d'emocions, de retrobament amb antics companys i amics, de presentació dels nous i de...